torsdag 30. oktober 2008

Trening med Christine og Basso


I dag har vi trent sammen med Christine og Basso her i Asker. Det er jo ypperlig at Christine kjører "nesten" forbi her hver dag - da kan det forhåpentligvis bli mer trening:)

Treningen foregikk inne i oppvarmet garasjeanlegg - deilig. Christine og Basso kjedet sammen innkomst og utgangsstilling, de trente på hold fast, musematte og dekk fra stå. Jeg ble mektig imponert over Bassos konsentrasjon og utholdenhet. Vi trente jevnt i tre timer, og han var like sprek på slutten som i starten!! Her ligger det mye bra trening bak.

Med Maya trente vi tre innkomster med apport i gallopp, hopp over hinder - med og uten musematte, ruta - med og uten musematte, stå og ligg under baklengs marsj. Jeg synes Maya hadde bra intensitet i dag. Hun jobber stort sett alltid bra over lang tid. Hun har god konsentrasjon, og gjør øvelsene greit, men intensiteten daler når jeg presser henne. Kanskje ikke så rart?:)

Vi hadde en bra økt i dag. Stå under marsj har jeg plukket fra hverandre igjen, da bråstoppen vi hadde tidligere har blitt borte. I dag fikk vi derimot fram veldig bra bråstopper under baklengs marsj. Dekk under marsj har vi rett og slett utsatt å trene på, så den var det på tide å komme i gang med. Det ser bra ut bakover, er ikke kjemperask, så jeg er spent på hvordan den ser ut i framover retning.....

Både med hinderet og ruta trente vi på at Maya skulle gå like langt fram som der musematta var selv om vi fjernet denne. Dette har vi trent noe inne på stuegulvet. Vi vekslet mellom å ha musematta tilstede og ikke. På hopp over hinderet øvelsen skal hun hoppe over hinderet, stoppe og snu seg. På øvelsen med ruta klikker jeg i bakkant av ruta, mens hun beveger seg fra meg. Øvelsen i ruta var den som så best ut med tanke på å få henne fram til punktet der musematta tidligere lå. Når hun hopper over hinderet stopper hun og snur seg med en gang, rygger litt, snurrer litt og så havner hun på rett punkt. Vi gjorde denne øvelsen bak hinderet også (uten hoppet). Jeg tror det kommer til å løsne, men jeg må være litt obs på å ikke belønne en kjede jeg ikke vil ha.

Gleder meg til søndagstrening på Eggemoen:)

Ingen kommentarer: