søndag 6. september 2009

Kara er her:)

Kara, min brors flat som vi tidligere har passet, er på høstleir her hos Steffen, Maya og meg. Kara er en super flat, med masse energi, og gøy å trene med. Nedenfor er noen bilder fra dagens skogstur:)






Siden sist jeg blogget, har Maya og jeg vært på Sølen og trent lydighet, spor, feltsøk og rundering. Samlingen var en del av Canis sin Insturktørutdannelse, og var den 4. av 5 samlinger. Det var en fantastisk uke vi hadde på Sølen, og jeg har lært masse på alle felt.

Mens Maya var på hytta med mamma, Bente (søster) og Chan (Lhasa Apso), hadde jeg og Steffen en skikkelig fin sol og bad ferie, bryllupsferie, på Kreta. Deilig:)

Nå er hverdagen tilbake, og "normal" trening har startet igjen. Jeg har brukt lang tid på å få Maya klar til klasse to (og vi er enda ikke helt klare), men nå har jeg innsett at hun ikke trenger å se ut som en lydighetschampion for å gå klasse to (selv om det kan være målet med tiden). Så nå er planen å få ferdig øvelsene, konkuransetrene og starte å konkurere. I tillegg er planen å kunne starte i bruks klasse D til våren igjen. Mitt hovedmål er ikke å klare opprykket i de første konkurransene, men å ha det gøy med treningen:)

Kara skal også få litt trening mens hun er her. Vi kommer nok til å touche innom flere grunnferdigheter, men framfor alt skal vi nok trene en del "bli - trening". Kara er glad i både godbiter og lek, så mens hun er her skal hun få trene meg litt på "hvordan leke bra" og "hvordan bruke lek som forsterker":)

Til slutt må jeg gratulere Christine og Basso med en fin 6. plass og godkjent i klasse D på bruksstevne på Hønefoss. Dere imponerer meg og motiverer meg:)

Ingen kommentarer: