torsdag 10. september 2009

Spennende kveld

I går ettermiddag/kveld holdt jeg foredrag om klikkertrening på et medlemsmøte i Asker Hundeklubb. Det er først gang jeg presenterer klikkertrening for andre, og jeg var litt spent før jeg kom i gang.

I Asker hundeklubb er det en agilitygruppe, en lydighetsgruppe, en brukshundgruppe og noen som trener hverdagslydighet. Det var 25 - 30 personer som dukket opp, og det var noen fra alle gruppene. Det var altså mennesker med variabel erfaring og kunnskaper jeg snakket for, noe som var veldig utfordrende. Noen kunne en del om klikkertrening fra før, og noen kunne ingenting.

Foredraget bestod av teori om klikkertrening, en video fra CanisTV, demonstrasjon med Maya og en gruppeoppgave om kriterieplan. Det var tydelig at det var et engasjerende tema, da det ble stilt mange spørsmål og vi fikk diskutert rundt ulike temaer. Jeg synes det var hyggelig å bli invitert til å holde foredrag av hundklubben, og jeg håper og tror at de som dukket opp nå vet hvorfor man ikke trenger å bruke klikker for å klikkertrene!

2 kommentarer:

Anja og Hedda sa...

Hei, vil du være med å rundere imorgen?

Kristin Forså sa...

Hei Anja. Egentlig så vil jeg det, men har en annen runderingsavtale med hundeklubben i morgen. Neste gang:)