søndag 4. januar 2009

Hund på tre bein

I går trente vi med Christine og Basso i et garasjeanlegg her i Asker. Planen ble fulgt sånn nogenlunde, med unntak av fartsøvelsene til Maya. Vi hadde nemlig gått en times tur i skogen med en annen hund rett før, og hun var ikke helt i modus for å springe i full fart. Kara derimot er alltid klar:)

Jeg har stort sett trent inne i jula, selv om det har vært fantastisk bra vær ute. Jeg bestemte meg derfor at vi skulle prøve en liten økt ute i dag. Det gikk greit en stund. Kara følger bakoverfoten fint. Hun har funnet posisjon og har bra kontakt. Hun fikk også trent noe på ligg, hoppestå og klossen. Maya fikk prøvd seg på kjegla. Her har jeg funnet ut at hun må bli sikrere på posisjonen før jeg legger til farten (jeg liker dårlig å avbryte øvelser som krever fart når jeg trener med Maya). Vi trente også hoppestå mens jeg går bakover. Dette begynner å funke nå. Hun har en liten labb som går opp og ned på samme sted etter at hun har stoppet, men det må vi bare trene mer på. Jeg prøvde også sklimatta, men det ble så mye å holde styr på, så den venter jeg med til jeg har et par ekstra hender. Det er forøvrig perfekt å trene ute med sklimatta her nå.

Kaldt!!

Etter dette måtte vi bare gi oss med treninga, for Maya begynte å gå på bare tre bein om gangen. Det var en smule kaldt, og når jeg hadde varma den ene foten hennes, forsvant en annen fot opp:) Vi tok oss derfor en tur inn i skogen og finværet i stedet. Kanskje blir det en økt med å øke tempo på ligg på stuegolvet litt seinere i kveld:)

1 kommentar:

fen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.