mandag 29. juni 2009

Liten rapport av treninga

Innkalling med stå - i går trente vi mest på at hun skulle vente på hversågod, da hun plutselig kastet seg rundt når jeg sa stå. I dag har vi kjørt videre med at hun skal stoppe foran en planke. Vi fikk veldig fine reaksjoner, også når jeg fikk større avstand til planken. Det eneste problemet var at vi fikk veldig mange repitisjoner der hun fikk trave fram til planken. Dette kommer nok delvis av at vi økte avstanden gradvis, og at vi ikke fikk så mye annet enn trav i denne varmen. Neste gang (og en god stund framover) skal jeg kun kjøre denne øvelsen når jeg har en gira hund, og vi skal kjøre noen få repitisjoner på kort avstand, før vi går rett ut til full lengde. Fra nå av vil aldri ståkommandoen komme på lang avstand hvis Maya ikke er i gallopp!!

Ligge på rygg - vi trente på denne ute for første gang. Jeg kom meg opp i stående, og vi fikk så vidt begynt å sette på kommando.

Stå på to - her prøver jeg meg litt fram. Har nok ombestemt meg litt, og tror jeg skal prøve å få fram hele øvelsen frivillig først.

Kryp - vi har noen fine "skritt" ved siden av meg, mens jeg går oppreist. Nå gjelder det kun å strekke tiden veldig sakte!!

Ellers ble det tid til litt bading på ettermiddagsturen vår:

Ingen kommentarer: