onsdag 10. juni 2009

Mer lydighet

I går var vi på Helgelandsmoen på Hønefoss der det var LP konkuranse i alle klasser. Jeg studerte spesielt klasse to, for å se hvordan det foregår. Det som overasket meg mest var avstanden i øvelsen med kjegla og i innkalling med stå. De var nok noe mindre enn jeg hadde trodd de skulle være.....

Da konkuransen var ferdig benyttet vi oss av å få trent litt i ringen. Vi kjørte:
1. Fri ved fot inn i ringen og innta utgangsstilling, belønning
2. Samme som 1, apport, kort transport, belønning
3. Samme som 1, kort fri ved fot, belønning
4. Samme som 1, belønning

Mellom hver av punktene over lå Maya i buret slik at vi startet på nytt hver gang. Jeg var veldig raus med belønningene, i tillegg til at de var veldig aktive:) Tror denne erfaringen er nyttig til senere konkuranser, og vi skal absolutt gjøre det igjen,

I tillegg fikk jeg kjedet sammen stå under marsj mens Christine så på, og det gikk veldig bra. Når det gjelder denne øvelsen er neste trinn å kvalitetssikre ståen med godbitskål foran. Jeg håper dette skal gjøre øvelsen enda sikrere. Deretter skal vi kjede sammen igjen med observatør:)

1 kommentar:

Lillian Sundseth sa...

Hei, igjen! Så morro at dere fikk litt skikkelig konkurranse-trening, da! Hørtes gøy ut! Snakkes snart!