lørdag 27. desember 2008

To hunder og litt sånt....

Nå har vi hatt Kara hos oss i nesten to uker. Før hun kom var jeg utrolig spent på hvordan det skulle gå med to hunder her i huset. Jeg så for meg fullt kaos hele tiden, med lek og herjing. Men der tok jeg jammen meg feil. Begge hundene har taklet "samboerskapet" veldig bra, og det er bare innimellom de "leker" litt sammen. Det har skjedd mye forskjellig i jula, og hundene oppfører seg stort sett eksemplarisk.

Det har blitt mest turer i jula, og i knallværet vi hadde i dag har vi gått en 2,5 timer lang tur. Så utrolig kjekt å kunne la begge hundene springe løs i marka. Vi har også fått lirka inn litt trening innimellom, og med Kara er det blant annet hold fast jeg har jobbet litt med. Hun hadde et veldig løst grep, men nå har hun begynt å skjønne det med å legge vekten bakover samtidig som hun griper skikkelig. En utrolig artig hund å trene med - hun tar alt så utrolig fort.

I morgen er det rundering +++ på Eggemoen som står for tur. Vi får se hva vi rekker, men jeg håper iallefall å få inn en runderingsøkt med Maya. Søket ute på 50 meter var sist helg litt varierende, så tror jeg skal fokusere på dette i morgen. Hvis jeg ikke rekker rundering på Kara, skal jeg prøve et spor. I tillegg blir det forhåpentligvis litt trening på grunnferdigheter på Kara, og klasse to delmomenter på Maya. Gleder meg:)

Ingen kommentarer: