torsdag 9. juli 2009

Kort om spor

Rett etter jobb i dag reiste vi til Liertoppen for å gå spor. Nærmere bestemt Kjekstadmarka (som ligger inntil Liertoppen:)

Jeg la ut 8 pinner, over kanskje 300-400 m. Jeg er ikke så god på disse avstandene, og det er faktisk første gang vi går såpass "langt" spor.

Starten av sporet gikk gjennom tett skog, og jeg hadde merka sporet litt dårlig akkurat her. Dårlig merking + at vi starta før vi hadde fått ut lina ordentlig, gjorde at jeg var overbevist om at vi hadde gått forbi minst tre pinner og var på ville veier. Maya brydde seg ikke om at jeg prøvde å løse opp floke på lina, og gikk på akkurat som hun skal. Makan til dårlig hundefører! Og makan til flink hund! Etterhvert fant jeg igjen merkene, så vi var faktisk på riktig vei. Maya plukka pinner som bare det. Hun mista sporet noen ganger, men lette nøye rundt på område, og fant det igjen. Det beste med økten var at selv om vi et par ganger passerte litt bortenfor pinnen, fikk hun ferten av den og søkte den opp. Det er helt klart pinnene som er viktigst - og det er jo ikke så rart når man får en halv boks med kattemat for hver pinne:)

Da vi kom til slutten hadde vi faktisk plukket 8 pinner. Skikkelig stolt og fornøyd eier:)

Fortsettelesen blir å øke lengden på sporet, og fortsette å trene på vinkler.

Ingen kommentarer: