torsdag 26. november 2009

Hva skal vi trene?

Vi trenger en plan!

Hva skal vi trene på?

Neste ukes plan:

1. Sitt: Frivillig sitt på avstand. Shape fram sitter der bakbena holdes på samme plass (ikke masse rygging først). Legge til stimuluskontroll.

2. Stå: Overføre de fine ståene vi har under baklengsmarsj til like fine ståer når jeg står i ro. Kort avstand. Dette skal jeg gjøre ved a) ha belønning bak hos en person, b) belønning hos meg (hold fast på kriteriet om hvor rask ståen skal være!!), c) a og b når Maya også er noe sliten - det må jo fungere da også:) Skal ha a og b i boks i løpet av uken.

3. Fremoverhopp over hinder: Denne øvelsen har falt litt sammen. Få flyt på sitt når jeg står på andre siden av hinderet. Det forutsetter at punkt en er i boks.

4. Holdt under fri ved fot: Dette er noe vi bare gjør, så her trenger jeg et målbilde. Maya setter seg bakover, noe som er ok. Målbilde er raskt ned med rompa, rett i kroppen, tett inntil (dvs. innenfor 10 cm avstand).

Det blir muligens en runderingsøkt til helgen, og da blir det blindslag og meldingstrening.

I tillegg blir det forhåpentligvis litt miljø-/konkurransetrening på Lillestrøm til helga.

Ingen kommentarer: