lørdag 21. mars 2009

Freestyle


I dag har vi møtt Anette og Dolly, og fått litt tips til freestyle treninga framover. Anette og jeg gikk på trenerutdannelsen sammen i fjor, og hun er en dreven freestyle trener:) Dolly er en herlig hund, som kunne vise oss mange forskjellige freestyleøvelser.

Dolly

Spesielt falt jeg for labbeløft, der Mayas høyre bein går opp med mitt høyrebein, og venstrebeinet går opp med mitt venstrebein. Denne skal vi få til. I tillegg fikk jeg tips om å få henne til å gå på høyre side, og det tror jeg også kan være nyttig senere i agility for eksempel, så vi kommer nok til å trene litt på det også.

Det er mange freestyleøvelser jeg kunne tenke meg å lære Maya, og her er noen av de jeg tenker på foreløpig:

  • Rygge fra meg, snurre rundt og rygge tilbake
  • Samme øvelse i kryp...hehe....tror kanskje det blir litt mye, men vi får se....
  • Snurre rundt (begge veier)
  • Rygge rundt mine bein som er samlet
  • Slålom framover (og bakover?)
  • "Lei seg" (labben over nesen liggende)
  • Ligge på rygg
  • Hoppe over meg når jeg står på fire
  • Stå på to bein

Har også lyst å trene på mange andre freestyle øvelser.....vi får se hva som dukker opp etterhvert:)

2 kommentarer:

Kari-Anne Undlien sa...

Godt, godt! Her er det spenstige freetyleplaner ser jeg ;o)

Kristin Forså sa...

Hehe....vi satser høyt:) En del av øvlesene har vi allerede begynt på heldigvis!