tirsdag 7. april 2009

Da vet vi det

Steffen og Maya har vært hos dyrlegen i dag, for å sjekke om "slappheten" hadde en eller annen fysisk årsak. Jeg har tenkt flere ganger at det kan jo skyldes at hun har vondt noe sted, og da bør det i såfall sjekkes ut.

Heldigvis var det ingen vonde bein eller rygg eller noe sånt, men det viste seg at Maya har innbilt svangerskap. Og da er det jo ikke så rart at hun er litt slapp. Det er 3,5 måned siden løpetid, så det burde egentlig vært over nå. Vi får håpe det gir seg snart iallefall. Imens skal vi bare trene korte økter og droppe fartsøvelsene. Trening skal være gøy for både Maya og meg:)

8 kommentarer:

Kari-Anne Undlien sa...

Så godt å få et svar på hva dette var. Og at det ikke er noe farlig :O)

Sjøl ødela jeg litt for meg selv da Heidi var på sitt verst tenkelig hormonelle (tror ikke hun hadde innbildt noengang, men likevel..) Husker jeg gikk på treneutdanninga og SKULLE trene åkkesom. Ble nesten aversjonsdressur uttav det :o(

Heidi var mye kvalm og jobbet overhode ikke for godbiter + at hun var generelt veldig forsiktig med kroppen sin når hun var i dårlig form. Ikke mye morro, nei!

Krysser fingre for at det ikke går veldig lenge før Maya er fit for fight igjen :D

Kristin Forså sa...

Ja, kjenner meg litt igjen i det der. Vi skal jo framover! Lære mer! Konkurere! Må trene!! Men jeg satser på å tilpasse treningen litt til denne perioden, og at energien kommer tilbake snart:)

Hvordan har Heidi forandret seg etter at dere fjernet livmoren forresten? Litt nysgjerrig:)

Kari-Anne Undlien sa...

Etter kastreringa så slipper vi jo de symptomene som hadde klar relasjon til løpetidsyklusen. Hun hadde lange perioder som hun var tung å trene med. Sleit både før, under og etter løpetid.

Hun kan være litt variabel den dag i dag, men det må jeg nesten tilskrive personlighet/læring (evt annet fysisk "fuzz").

Stort sett er hun blitt meget overkommelig å ha med å gjøre :O)Det er først nå etter operasjonen at jeg også har fått dreisen på lek med henne. Men mulig at det er jeg som har lært ett og annet med tiden også ;O)

Zanto'en sa...

Så godt at dere fikk sjekket henne og fikk svar på hvorfor skjønne Maya var så seig å trening! Merkelig det der, endringer i helsetilstand gir alltid endringer på treningen også - greit å bli påminnet det som du skriver i bloggen din, for det er lett for å glemme at det kan være det....
Når Zanto var seig sist, så var det heldigvis bare noen dager med ro, hvile, lite trening osv som skulle til - phu ;o)
Håper Maya snart er "back in business" - er jo sikkert slitsomt for henne å ha innbilt svangerskap...
Kos dere masse i påsken, nyt hverandre og fri!
Påske hilsen og klem fra elín & Zanto'en

Linda sa...

Takk det samme, for hjelp igår! Får håpe vi kan samles og trene litt oftere nå som våren er här! Var utroligt gøy:o)

Kari Anne sa...

Ja, 3,5 mnd var lenge etter løpetida.. Jeg har en rottweilertispe på nå 3,5 år, og hun har stort sett hatt innbilt drektighet etter hver løpetid, og det har blitt bittelitt verre for hver gang. Hver gang kommer det rundt to mnd, og varer vel i noen uker.

Jeg merker best forskjell på at hun er slappere, men ikke sånn at hun ikke vil ut eller trene eller noe. Bare roligere.. Det merkes godt siden hun er ganske aktiv til vanlig, og jeg går og vurderer sterilisering pga økte atferdsproblemer i.f.m løpetid.

Håper Maya kommer seg kjapt og at det er eneste gangen hun får innbildt :-)

Kristin Forså sa...

Ja, så det var du, Kari Anne (med rottweiler) som var på kurset i helga:) Jeg vurderer også sterilisering....men synes det er en vanskelig avgjørelse å ta...

Kari Anne sa...

Det var meg, gitt :-)
Måtte inn hit og se om det var deg også ;-)

Ja, det er en vanskelig avgjørelse å ta, og jeg vet at det er MIN avgjørelse. Jeg skal finne ut hva som er best for Ayla og oss, og har ikke tenkt å bry meg veldig om hva andre måtte mene :-) Leste akkurat i "Herliga Hund" (svensk hundeblad" at om tispen skulle steriliseres, så måtte hun være helt ferdig med den innbildte drektigheten, ellers kunne det bli værende der for alltid.

Og så sinnsykt sliten i hodet jeg er etter helga! Phew!! :-) Men det var utrolig gøy!