tirsdag 24. februar 2009

Hundeklubben

I dag var vi ikke alene - jippi:)

Vi trente på:

Dekk under marsj med kommando. Startet baklengs, og endte opp forlengs. Fungerer bra. Neste gang må jeg prøve rett på framoverfot.

Hoppestå under baklengs marsj med kommando. Målet var å få Maya til å vente på kommando under baklengs marsj. Dette oppnådde vi ikke, så jeg må legge en ny strategi. Har litt lyst å teste å bare kommandere stå som tidligere, og belønne både hoppestå og bremsestå. Vi får prøve en økt, og så evaluere.

Innkalling fra kjegla, fungerte fint etter å ha kjørt det på nært hold først. Maya fikk fint tempo ved at jeg belønnet dette uten utgangsstilling først. Fortsatte deretter med utgansstilling, og kjørte til slutt hele øvelsen, bare uten å kommandere stå ved kjegla. Fullt tempo ut, og bra tempo inn:) Jeg må trene på å kommandere stå, og at Maya blir stående selv om jeg er passiv. Deretter sette dette inn i kjeden.

Fellesdekk i 3,5 minutt med skjult fører. Gikk fint. Må lære inn klaskedekk fra utgangsstilling.

Fri ved fot over lengre strekker. Fungerer bra, men jeg må strekke lengden mere. Jeg prøver å være uforutsigbar, men jeg tror ikke jeg er det;)

Ingen kommentarer: