lørdag 21. februar 2009

Logg

Må loggføre litt fra gårsdagens trening.....:

Kjegla - Maya løp ut med bra fart selv om hun ikke så kjegla:) Neste gang skal jeg la kjegla stå framme, og sende ho ut etter å ha gjort noen andre ting først. Videre må jeg trene på inkallingen tilbake, og ståkommandoen (føles veldig unødvendig).

Dekk under marsj - har kjørt først bakover og deretter framover. Fungerer fint, men når Maya har fatta poenget må jeg være nøye med å få raske nok dekker. Må jobbe mer med stimuluskontroll på bakoverfot, og deretter foroverfot - spesielt at Maya ikke skal utføre atferden når kommandoen ikke kommer (altså vente på kommandoen).

Stå under marsj - hoppestå med kommando er generalisert til å gjelde i flere posisjoner (ikke bare foran) når jeg står i ro. I går jobbet vi med å få frivillige hoppeståer når jeg går sidelengs. Fungerte, men må jobbes videre med. Stimuluskontroll må også jobbes med videre.

Fri ved foten - her har vi prøvd å roe det ned litt. Da er det lettere å jobbe med å få Maya lenger bak. Det går bedre, men må jobbes mere med. Jeg må være veldig nøye med å ikke sleppe ho for langt fram. Vi fikk noen lengere strekker hvor jeg tror det ser bra ut (litt vanskelig uten en som kan se på).

Ruta - prøvde oss fram litt. Maya hadde veldig lyst til å løpe til en av kjeglene, men vi fikk nesten justert det slik at hun løp mellom kjeglene. Får fortsette med dette parallelt med kjegla tror jeg.

Håper det blir litt mindre snø i morgen, så vi kan dra til Hønefoss og trene med Christine og Basso. Da skal jeg i såfall kjøre en kjede/konkurransetrene. Må benytte sjansen når man skal trene på nye steder:)

Ingen kommentarer: