onsdag 4. februar 2009

Mer trening

Vi hadde en kort treningsøkt i dag også, i et litt varmere garasjeanlegg heldigvis:)

Stå under marsj var første øvelse på programmet. Denne øvelsen har vi startet helt på nytt, da de fine bråstoppene vi hadde er blitt helt borte. I dag kjørte jeg frivillige rygginger, noe som fører til bråstopp, i baklengs marsj. Vi hadde også en økt der jeg la på kommando. Bråstoppene ser veldig bra ut, jeg må bare være konsekvent og ikke slippe gjennom noen dårlige ståer, selv om jeg bruker kommando.

Deretter fortsatte vi litt med utgangsstillingen. Målet er å få Maya til å gjøre vendingen inn i utgangsstillingen litt lenger bak enn det hun har gjort. Dette tror jeg vil føre til at hun setter seg lenger bak. Jeg testet å bruke håndtarget bak meg noen ganger, og deretter la Maya komme inn selv. Det funka bra, og jeg fikk mange fine innsitter. Noen få av vendingene inn i utgangsstilling startet litt tidlig (for langt fram) og disse avbrøyt jeg før Maya fikk kommet seg helt rundt. Tror kanskje noe av løsningen på utgangsstillingen ligger i det jeg har gjort her....

Fri ved foten begynner å se mye bedre ut, men jeg må filme litt sånn at jeg ser det ordentlig. Inspirert fra kurset med Maria Hagström, skal jeg i hver økt framover tangere min lengste strekke fri ved foten. Og jeg må huske kriteriene mine:)

Jeg testet dekk fra sitt i dag. Jeg kommanderte en sitt, og før Maya rakk å sette seg helt fikk hun kommandoen dekk. Klaskedekk!!! Hehe.... Sitt komandoen blir noe vaska ut, men dekkene blir fine. Jeg kjørte også noen sitter etterfulgt av belønning, og deretter kommandoen dekk. Fremdeles klaskedekk:) Dette tror jeg vi skal få til. Når det ser bra ut foran meg, skal vi teste det i utgangsstilling. Så får vi passe på å trene litt på sitt kommandoen også;)

Kjegla ble så vidt testet, og dette var vanskelig etter noen dager med rutetrening. Men kjegla er ikke egentlig så vanskelig tror jeg, så den stresser vi ikke med.

All denne rablinga mi er kanskje ikke så interessant for alle andre, men utrolig nyttig for meg å få satt ord på. Jeg merker at jeg blir mye mer bevisst min egen trening når jeg skriver ned ting i denne bloggen. Nå er det ikke lenge igjen til instruktørutdannelsen starter heller, så det er bare å sette inn treningsstøtet! Gleder meg:)

Ingen kommentarer: