onsdag 23. september 2009

Treningsrapport

Mørket faller på, og vi har nettopp gitt oss med dagens trening. Maya og Kara fikk hver sin økt ute på lekeplassen. Når ikke ungene bruker lekeplassen, så bruker vi den:)

Dagens plan for Maya var:

1. Gallopp helt inn til kjegla
2. Kjede sammen hopp over hinder med sitt
3. Få raske dekk fra utgangsstilling

Vi startet økta med kjegla. Vi fikk to repitisjoner med gallopp til kjegla, en repitisjon avbrutt av et radiostyrt fly som kræsjlanda midt på Mayas løpestrekke, og en repitisjon der hun prøver å snu fire meter før kjegla, men valgte å fullføre (i trav). Fornøyd med at vi i det minste fikk fram galloppen igjen.

Neste økt var hinderet. Kjedet først sammen utgangsstilling, hopp over hinder og sitt. Det gikk fint. Repeterte hopp tilbake over hinderet fra sittende. Det har vi ikke gjort mye før, så det trengs det en del trening på. På grunn av en variabel utgangsstilling valgte jeg å kjøre direkte belønning for tilbakehoppet. Kjedet deretter sammen alt (uten utgangsstilling). Her hadde vi to repitisjoner som fungerte, og tre hvor hun løp rundt hinderet tilbake. Vi trenger å trene mer på det siste leddet, og når hele kjeden fungerer skal jeg kjede sammen utgangsstillingen igjen.

Jeg ville prøve å få fram raske dekker frivillig først. Startet med Maya i front og beveget meg mer og mer inn mot en utgangsstilling. Det gikk greit helt til jeg kommer helt inntil som i en utgangsstilling. Da slutter hun å "klaske". Hun "klasker" når jeg kommanderer dekk foran, men ikke når jeg har testet å si kommandoen i utgangsstilling. Jeg testet nå å kommandere sitt i front, og deretter gå inntil og kommandere dekk- og det fungerte!!!

Tidligere i uka har vi fått trent på utgangsstilling i fart, og de ble mye bedre. Så nå begynner vi å få orden på en del grunnleggende øvelser vi trenger for å få satt sammen alle kjedene:)

Ingen kommentarer: